Jak vypadá taková listopadová služební cesta do Německa Cavalonem Gyromotion
Firma mého známého ze Zlína prodává na míru vyráběné systémy do firem jako jsou cukrovary. Kvůli kontrole funkce je potřeba celý systém občas zkontrolovat a změřit. No a to má na starosti Tomáš. Jako mnozí tráví na cestách za zákazníky spoustu času a nejezdí desetitisíce kilometrů ročně.
Firma tedy uvažuje nad použitím vírníku pro zjednodušení přepravy k zákazníkům v Čechách a blízké Evropě. Servisni technik nepotřebuje pro své vybavení speciálně mnoho místa s vše se mu vejde do obvyklého batohu. Udělám mu tedy pilota a letíme takovou služební cestu spolu vyzkoušet.
Listopad s krátkými dny a ranními mlhami není úplně optimální pro tento test, ale my jsme rozhodnuti v případě potřeby přenocovat na cestách.
Pojďme se tedy spolu krok za krokem vydat do fabriky v německém nedaleko Lipska.
Autem nám mapy ukazují 550 Km a 6 a půl hodiny. Ale znáte to…. Například kolony už na dálnici u Brna.
Vírníkem z Přerova je to 416 Km a navigace ukazuje 2 hod 20 minut, ale má nám foukat od západu a to až 50 Km/h
Jdeme na to
6:00
Tomáš mě vyzvedne u mě doma krátce po 6 hodině
6:30
Cestou do Přerova na letiště se stavíme v mé oblíbené pekárně a čerstvé krossanty s kávou nás zahřejí v bříšku. Holky za pultem jsou také jako obvykle usměvavé a to nám nastartuje den
7:30
Navigační příprava, kontrola prostorů, aktuální stav počasí, předletová kontrola a tankování a ještě naložit nádobíčko. Máme zahřáto a startujeme
Na cestu si bereme Cavalon 916 Gyromotion vybavený Garminem s autopilotem
8:00
tak opravdu nám fouká proti. Nejprve 30, potom na Vysočině už slibovaných 50 Km/h. U nás bylo zeleno, tady už je násněženo a venku je hezká kosa. Ještě že nám Cavalon tak hezky topí
9:15
Přistáváme dotankovat v Roudnici nad Labem. Vítr nás opravdu dost zdržel a tak je lepší dotankovat do plných ještě v Česku (je to levnější a odečteme si DPH )
10:00
přelétáme Krušné Hory a nad Chomutovem máváme Jardovi. Kdyby jsme se zdrželi, je to super destinace pro nocleh
10:40
Jsme na místě na letišti Sprossen, jen 10 Km od fabriky kam míříme
10:45
Ale ouha. Přestože bylo domluveno, zapomněli nám nechat otevřenou závoru. Tak to musíme objet dokola a po polňačce na cestu
10:55
Připraveni na jízdu 10 Km do města Zeitz
11:15
Jsme na místě. Já nechám Tomáše pracovat a zatím zajedu dotankovat po špunty a doplnit zásoby na cestu zpátky
11:30
Potkávám nečekaně kamaráda a polského pilota Steva. ….
Opět musím opakovat. Svět je plný překvapení a o náhody zde není nouze
12:00
Jízda centrem Zeitzu, česky Zíče
12:30
Mám natankováno a já plné bříško dobré bagetky s kávičkou
13:00
Jsem zpátky na letišti a je hezky sluníčko i když docela fouká. Ale něco se sem od západu žene
13:20
Taxíkem dorazil Tomáš a sním i pěkná sněhová chumelenice
13:30
Pojíždíme na vyčkávací a ven hledím v té chumelenici bočními dveřmi
13:45
Nejhorší se přehnalo a my tedy startujeme na cestu zpět 420 Km
14:30
Teď nám vítr zase pomáhá a máme hezké výhledy z oken
16:00
blížíme se k domovském letišti do Přerova západ slunce je dnes 15:01 UTC
16:05
Jsme na finále a přistáváme
16:15
Máme zapsáno a očištěno a protože se v kanceláři ještě svítí, loučím se s Tomášem a jdu ještě něco chvíli dělat
Tak zase příště. Nebo už sám?..?