Naučte se létat s vírníkem!
Nejdůležitější pro každý začátek je chtít. Ať už jste v létání absolutní začátečník, máte zkušenosti s létáním s větroni, ultralehkými letadly, padáky…, nebo jste třeba profesionální dopravní nebo vojenský pilot, létat s vírníkem se naučíte, nebo se na vírník přeškolíte.
Ultralehký vírník, jak se podle platné legislativy jmenuje kategorie tzv. sportovních létajících zařízení, do které spadají vírníky Autogyro v ČR, je letadlo s maximální vzletovou hmotností 600 kg a posádku můžou tvořit maximálně dvě osoby.
Správou vírníkového létání je v ČR Ministerstvem dopravy pověřena Letecká amatérská asociace ČR, která také vede ústřední rejstřík pilotů a také techniky, to znamená i registr vírníků. LAA ČR vydává předpisy a stanovuje také podmínky výcviku pro získání pilotních licencí.
Výcvik pro získání kvalifikace pilot ultralehkých vírníků se řídí předpisem UV3. Tento předpis stanovuje i minimální penzum teoretického a praktického výcviku. U absolutních začátečníků to je 45 hodin teorie a minimálně 20 hodin praxe.
Podle míry pilotních zkušeností a dosažených pilotních kvalifikací každého uchazeče je možné získat řadu úlev. Přeškolení tak může být u stávajících pilotů otázkou 8 hodin teorie (specializované školení na vírníky) a 10-15 hodin praxe. Délka výcviku je samozřejmě ovlivněna především šikovností a nadáním každého jednotlivého zájemce. Někomu to jde dřív, někdo potřebuje trochu času navíc.
Teoretický výcvik organizujeme na různých místech České a Slovenské republiky s ohledem na přání našich zákazníků.
Praktický výcvik provádíme na několika místech v ČR, ale organizujeme také individuální nebo skupinová soustředění na jiných letištích – dle přání zákazníka.
Naší základnou je LETIŠTĚ PŘEROV (Morava)
Individuální výcvik probíhá také na letištích VRCHLABÍ (severovýchodní Čechy) a PARTIZÁNSKÉ (Slovensko).
Ve spolupráci s SLA zajišťujeme výcvik, přezkoušení a schvalování vírníků na Slovensku.
Pilotování vírníku je hodně intuitivní a časem si ho osvojí každý. Mezi absolventy naší školy najdete ženy i muže všech věkových kategorií.
Ceník výcviku
Typ výcviku |
Cena bez DPH |
Teoretický výcvik pro nováčky v rozsahu 45 hodin (zpravidla ve třech blocích – 1 den + 2 x 2 dny) |
6500 Kč |
Teoretický výcvik specializovaný na vírníky pro piloty s licencí ULL/PPL/vrtulníky v rozsahu 5 hodin | 2000 Kč |
Hodina letu s instruktorem ve vírníku Calidus/MTO (včetně paliva, pojištění atd.) | 5900 Kč |
Hodina letu s instruktorem ve vírníku Cavalon (včetně paliva, pojištění atd.) | 5900 Kč |
Hodina letu s instruktorem na vlastním stroji | 3000 Kč |
Vírníkové létání je specifické a nedá se s žádným jiným srovnat. Ve vírníku se budete cítit spíše jako ve vrtulníku než v klasickém letadle.
Výhodou je, že se řídí podobně jako klasické letadlo, což je výhoda oproti vrtulníku, kde máte zaměstnány prakticky neustále obě ruce a nohy.
Často odpovídáme na otázku: Proč je výcvik na vírník u nás dražší než na ultralehké letadlo – odpověď je v úvodu tohoto odstavce – tyto dvě kategorie se nedají srovnávat.
V cenách výcviku jsou navíc započítány i havarijní pojistky, provozní a další náklady…